Lite av varje...

17:e maj idag å stort grattis till mig som ju faktiskt är lite halvnorsk, ja det är alltså den 17:e maj alleredan och bara drygt en månad kvar innan det vänder å går mot mörkare tider. Jag som knappt cyklat i kort/kort ännu, hua mig😱...

Det är tur att man har varmare breddgrader att se fram emot, nu närmast till sommarsemestern som börjar just till midsommar och ska tillbringas i trakterna runt Girona i norra Spanien. Det ska visst vara riktigt bra cykling där och dessutom garanterat kort/kort klimat.

Sedan har vi ju den långa vintersäsongen i Thailand att se fram emot längre fram, vi sitter nu och planerar datum för vistelsen och det lutar att jag åker dit någongång under november månad för att stanna mars ut nästa år. Tänk att jag gick i funderingar i vintras om att det kanska var dax att sälja huset där nere, att vi efter tio år kanske var färdiga med Thailand och skulle göra något annat om vintrarna istället. Jag vet inte hur jag tänkte där egentligen, jag hade nog värmeslag eller någonting för det är ju helt sinnessjukt ologiska tankar att komma från mig som fryser här hemma när det är 18 grader varmt...

Lite om träningen också då, i förrgår fick jag till en riktigt fin långtur på gravelbiken, jag passerade Fritsla by drygt halvvägs ut på rundan och tog mig tid att ta ett fikastopp på caféet i byn. Jag känner mig ofta stressad och på språng mot nästa "måsten" nästan hela tiden men i onsdags fokuserade jag på att njuta av cyklingen utan brådska hem och fikastoppet i solen på uteserveringen satte fin guldkand på dagen som helhet...

I går körde jag tunga intervaller på monarken nere i garaget trots finväder, jag gjorde det direkt efter jobbet för att få tid att ta med sonsonen Casper till klubbens ungdomsträning för första gången, nu är han ju bara två och ett halvt år så någon träning är det inte tal om men han fullkomligt älskar sin springcykel och jag tänkte att vi kunde vara med vid samlingen innan träningen startade så att han kunde få "springcykla" omkring lite med dom andra större ungarna en stund. En liten introduktion liksom, gissa om det blev uppskattat från hans sida, jag fick bära honom från den lilla teknikbanan för att få hem honom. Näpp, jag ska inte hem, jag ska cykla mera upprepade han gång på gång när jag försökte övertala honom om att vi skulle åka hem. För övrigt många ungdomar som vanligt på träningen och det är riktigt kul att se så mycket cykelglädje hos så många småcyklister...

Nu närmast väntar några dagar med lite mindre träning och lite mera fix med hus å trädgård innan jag förhoppningsvis kör viaredssjön runt på söndag, ett strax över 100 km långt motionslopp på landsväg som blir ett perfekt tillfälle till lite bra distansträning med tävlingsinslag. Om nu bara regnet håller sig borta, annars blir det garage race istället...

(null)
Grusvägsrally...

(null)
Historiska ladugårdsdörrar från 1700 talet...

(null)
En go fikastund i Fritsla...


Slutligen några bilder från Caspers första klubbträning...
(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback