Aktiv vila...

Ingen träning på schemat idag men ett lugnt återhämtningspass med sonen Charlie för att få den dagliga dosen av frisk luft fick jag till och det är ju inte fy skam. Jag tycker personligen att det är skönt att hålla igång cirkulationen lite lätt även på vilodagar, om det är för att kroppen börjar bli gammal och stelnar till så fort jag är inaktiv låter jag vara osagt men lite lätt rörelse ger mig faktiskt bättre återhämtning än ingen rörelse alls...

(null)
Det blev strax över timmen ute idag och det var riktigt skönt att få cykla utomhus och få lite frisk luft även om det bara blev en kort sväng, i veckan som kommer blir det enbart inneträning med korta å hårda intervallpass innan jag på fredag flyger ner till värmen igen. När jag väl börjar min träning där nere i Thailand nästa söndag så väntar först ett par veckors långt distansblock. Då blir det fokus på många mil och timmar i sadeln och det är verkligen något jag längtar efter...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback