Just Ride...

Ja, det är just vad det handlar om för tillfället. Att genomföra de sista innepassen på ett bra sätt innan jag äntligen flyr landet för varmare breddgrader på fredag, idag blev det en repris på gårdagens pass nere i garaget och med detta också det sista monarkpasset för denna hösten. I morgon väntar tröskelintervaller i Ryahallen och sedan tar jag nog faktiskt en vilodag på torsdag...

Det blir en lång resa på ca 24 timmar som påbörjas på fredag morgon om man räknar från förr till dörr och med tidsomställningen på det så blir man ganska sliten och mottaglig för div baciller. Så med en vilodag på torsdag, sedan ett dygn på resande fot och vila hela lördagen när jag kommer fram så hoppas jag spara kroppen lite och klara mig från eventuella åkommor...

På söndag räknar jag med att göra mitt första försiktiga utepass på plats där nere och det blir väl troligtvis bara ett par timmars lugn cykling för att börja aklimatisera mig till värme och tidsomställning, sedan ökar vi på under veckan som följer och då anländer också två fina sparringpartners från Sverige i form av Carl Jarnhagen och den Svenska U23 mästaren på både tempo & linje Erik Bergström Frisk som båda var nere även förra året och cyklade med mig, tre veckor skall dom vara nere i år så det lär bli tre fina distansveckor för mig om jag ska hänga på dom vilket jag ju tänkt. Fast lite fart och intervaller måste jag nog lägga in också då jag ju har ett mtb race på programmet den 8:e december...

(null)
Just Ride !! 

(null)
Samma pass som igår, 2x10 minuter microburst threshold 90/30 intervaller @ ftp. 

(null)
Där i stolen till vänster i bild kommer jag sitta på lördagskväll, tror ni att jag längtar eller...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback