Ready to go...

Nu är äntligen allt packat å klart för morgondagens långfärd österut, 10,55 i morgon förmiddag lyfter jag från Göteborg och 13,30 avgår den långa flygningen från Stockholm till Bangkok. Där landar jag 05,45 lokal tid tidigt på lördags morgon och efter tre timmars väntan i Bankgkok flyger jag vidare till Phuket.....
 
Efter utcheckning från flygplatsen väntar en två timmars taxiresa då jag bla ska stanna till hos min vän Jiravat Suvankamon för att hämta upp min sponsorcykel (mtb) som jag ska tävla på i vinter. Ett snabbt stopp på Nathong supermarket i khaolak är också inplanerat på vägen för att fylla på förråden av mat & dryck så att jag åtminstånde klarar mig de första dagarna. Jag räknar med att vara framme vid huset strax efter lunchtid lokal tid vilket blir ca 24 timmar efter att jag stiger upp imorgonbitti...
 
Väl på plats i huset väntar en eftermiddag full av fix & pyssel för att öppna upp och få ordning på allt inför de kommande 5 månadernas vistelse, nåja... allt  behöver jag väl inte hinna med redan den första dagen, jag har ju gott om tid liksom... Racern däremot, den är det bråttom med så den skall monteras snarast efter ankomst för redan på söndagsmorgon väntar mina cykelkompisar på mig uppe vid vägkorset i byn för en gemensam runda på några timmar...
 
(null)
Den viktigaste väskan inför morgondagens resa. Please, please, please handle with care...
 
 
Ja, jag är alltså på väg österut för att påbörja min tävlingssässong och vad passar väl inte bättre då än att bjuda på det sista avsnittet från EF Educations alternativa kalender där även dom åkte österut fast för att till skillnad mot mig inte starta upp utan istället avsluta sin sässong. Från början var nog planen att dom skulle delta i Taiwan KOM som är en extremt tuff tävling där det istort sett bara går uppför under nästan 10 mil, nu blev det istället Japan cup som fick bli teamets avslutningsrace för året. Håll tillgodo mina vänner...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback