Sega ben...

Det blev en hård dag idag på ca 100 km med en 5 kilometers klättring halvvägs där jag försökte trycka på ordentligt, nu blev det inte såpass hårt som jag egentligen önskade för även om jag ville så ville inte benen... Det är väl inte så konstigt kanske att man börjar känna sig seg, det har varit en tung träningsperiod med många distansrundor. Förra veckan slutade på 18 timmar och efter morgondagens långtur så slutar denna vecka på 24 timmar, dessutom är "gubben" inne på sitt 57:e år så man är definitivt ingen ungdom längre...

Men, men, snart är det vila igen och sedan väntar några veckor med betydligt färre timmar men med mera fart för nu är det dax att bli snabb på riktigt, snart är det race ju och då gäller det inte bara att vara uthållig. Då måste jag kunna "sprätta" lite också...

(null)
En uppladdningsdryck strax innan klättringen hjälpte föga, det gick tungt uppför ändå...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback