Inomhus...

I dag blev det inomhusträning nere i garaget trots det fina vädret, jag måste ju träna effektivt för att kunna prestera också så då jag får helt enkelt blanda mina utomhuspass för hälsan med inomhuspass för ökad prestation. Idag tog jag hjälp av GCN (Global Cycling Nerwork) som har några riktigt fina inomhusprogram på youtube, det blir ju betydligt lättare att köra sig trött när man tränar ihop med andra liksom, även om det är via en datorskärm... 
 
(null)
Passet var kort och hårt och bestod av 6x2 minuters vo2max intervaller på 120% av ftp, varje intervall började 30 sekunder sittande för att sedan trampa ståendes i 30 sekunder. Sedan växla mellan sittandes och ståendes en gång till innan de två minuterna var över. Detta upprepades sex gånger med tre minuters vila mellan varje och gör man rätt så räcker det och blir över för ett riktigt bra och effektivt träningspass, totalt 45 minuter och sedan är det färdigt...
 
 
Dagens tips för lite roligare inomhusträning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback