ny vecka...

Ja nu är det måndag och en ny vecka har inletts, men om det blir några nya möjligheter återstår väl att se. Jag är fortfarande kass i halsen (2:a veckan nu) och börjar bli deppig på riktigt, det är riktigt värdelöst skit det här om jag får säga det själv... I och med detta så längtar jag om möjligt ännu mer ner till Thailand och det liv jag lever där nere, för ett år sedan vid denna tiden var jag redan på plats och skulle köra Le etap de Thailand om några dagar. I år åker jag ju ner först om en månad och missar därmed årets upplaga, jag vet inte riktigt hur jag tänkte där faktiskt, det är ju bättre att vara där i värmen och längta efter familjen som snart kommer ner än att vara hemma här i oktober och bara längta ner dit. Aldrig mer oktober i Sverige...
 
Om jag nu ändå skall försöka vara lite försiktigt positiv så går väl en månad ganska snabbt trots allt och jag ska ju faktiskt stanna ett par veckor längre än förra året, ända till 31:a Mars nästa år så i slutändan blir det nog jäkligt bra ändå. I dag fick jag också en inbjudan till ett MTB race i Ranong den 8:e December vilket höjde humöret lite, Jag tar ju bara med mig min racer ner men jag känner en sjysst cykelhandlare som kommer att förse mig med en mtb när jag kommer ner så vinterns tävlingsprogram kommer innehålla både landsväg och mtb race. jag kommer köra allt jag kommer över i tävlingsväg, bara för att det är så jäkla skoj och utan några större målsättningar egentligen. visst vill jag placera mig men den enda tävlingen som har A prioritet och som jag kommer lägga upp en toppning inför blir tour of Phuket och den går först i början av Mars och tills dess skall jag nog kunna komma i riktig toppform...
 
Som avslutning på dagens inlägg fortsätter jag med den andra episoden om EF Education cyklisten Lachlan Mortons alternativa tävlingskalender. Denna gång ger han sig i kast med GBDURO19 som är ett "self supported +2000km gravel timetrial" som det så fint uttrycks i inbjudan...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback