Tjuvstart...

Äntligen är återhämtningsveckan över och jag får börja ta i igen, fast ska sanningen fram så tjuvstartade jag redan i går med 3x5 km "gnet" intervaller för att få igång benen inför en lite hårdare träningsperiod. Jag står nu inför ett tre veckors träningsblock där varje vecka ska innehålla 2-3 stycken vo2max intervallpass, ett par tröskelpass och lite snabbdistans på det. Plus ett par styrketräningspass också sedan var det nog allt, detta innebär att det några dagar får bli dubbelpass om jag även ska få in någon vilodag vilket lär behövas. Hela upplägget för perioden stegras med några fler intervaller per pass och vecka fram tills nästa återhämtningsperiod som alltså blir om tre veckor. Nu kör vi 👊 

(null)
Från gårdagens grusintervaller...

(null)
Här är förresten en bild på nya racern också, ser verkligen fram emot att få köra skiten ur kroppen på denna maskin nere i Thailand i vinter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback