Trött & seg...

Idag sade benen stopp efter en vecka av ganska hårda pass, i måndags, tisdags och torsdags körde jag samma typ av intervaller (3x10 minuter högt i tröskelzon och i måndags avslutade jag dessutom passet med ett gäng korta vo2max intervaller...

Igår var jag ledig och solen sken så det blev ett fint läge att testa min nya racer igen med ett lite kortare distanspass, jag har bara varit ute på den en kort sväng tidigare så gårdagens testride blev andra gången och känslan var redan bättre än förra gången. Det är ett annat styre än vad jag tidigare kört med och först gillade jag det inte alls men som sagt, redan igår så kändes det betydligt bättre så det blir nog bra ändå tillslut.

Idag skulle jag då köra på lite hårdare igen (var ju tanken) men jag kände direkt att det inte skulle gå, istället blev det en RecoveryRide på gravelbiken tillsammans med min son. 2,30 var vi ute och trots väldigt lugn fart så kändes kroppen helt tom på energi, imorgon får det bli en vilodag och sedan hoppas jag kunna köra på igen. Jag vill gärna orka med en hård kommande arbetsvecka (träningsvecka) då jag ska till Stockholm och hälsa på min dotter nästa helg och då blir det ju automatiskt en välförtjänt vila i två dagar...

(null)
På väg hem från tisdagens intervaller...

(null)
Gårdagens distanspass...

(null)
Idag var jag trötter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback