I god form...

Jag känner mig i riktigt god form nu, kanske är det den årliga thailandsformen som kommit trots att jag är kvar här i Sverige. Jag har ju liksom vänt på året kan man säga då jag de senaste 10 åren i huvudsak tävlat utomlands nere i Thairiket om vintrarna så kroppen är väl van vid att det är nu den ska börja prestera på riktigt, dessutom har jag ju kört väldigt mycket race på zwift i höst så begreppet att "tävla sig i form" stämmer väl in på mig i nuläget...

På tal om zwift, jag skulle ju återkomma nu ikväll om jag hade något att skriva om ang eftermiddagens sprintlopp och det får jag väl säga att jag har. Resultatlistan nedanför får väl tala för sig själv och självklart är jag supernöjd med mina två första race i A klassen där jag från början trodde att jag inte skulle ha skuggan av en chans. Nu har jag blivit trea och tvåa på två starter, visserligen två korta sprintrace men ändå med riktigt bra motstånd så nästa steg får väl kanske bli att testa en något längre distans och se hur det känns...

(null)
Kort å hårt funkar ju bra, få se om jag testar lite mer normallånga race längre fram eller om jag håller mig till sprintdistanserna i fortsättningen. Det sägs ju att för gubbar i min ålder så ska det antingen vara kort&hårt eller långt&lugnt så jag kanske ändå är inne på rätt spår med hur jag lagt upp det den sista tiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback