Jag ska avslöja en liten ”hemlighet”...

Egentligen vill jag ju inte dela med mig av varför jag presterat riktigt på toppen av min förmåga de senaste månaderna på zwift, jag menar att om mina konkurrenter läser detta och följer mina råd så drabbar det ju mig själv i slutändan genom att jag får ännu hårdare motstånd...

Men då jag ju har haft riktigt bra stöttning av Umara sports under lång tid så känner jag att jag får bjuda tillbaka lite även om det innebär att dela med mig av erfarenheter som ev innebär att jag själv får tuffare motstånd i framtiden...

Jag ska inte gå in på hela Umaras sortiment här och nu, ni kan själva gå in på deras hemsida och läsa in er på deras produkter och forskningen kring dessa. Det jag vill dela med mig av här är mina erfarenheter om deras prestationshöjande produkter vid kort och riktigt hårt arbete.

U Bicarbonat började jag med under sensommaren som ett tillskott endast före hårda zwiftrace och redan första gången kändes det som att jag flög fram på tv skärmen. Jag minns att jag kände redan mitt under racet att det här tar jag hem vilket jag sedan också gjorde, det var en annorlunda och skön känsla att kunna pressa högre watt än någonsin och ändå känna sig fräsch...

Det tog mig dock några gånger att prova fram hur jag ska dosera och inta bicarbonat kapslarna, första gången reagerade magen kraftigt men nu har jag lärt mig att för mig funkar det bäst att inta i samband med en lätt måltid 2-3 timmar innan racet...

U Intend har jag använt många år i samband med tävlingar och hårda träningar så när Umara kom med den nya produkten U Beta Alanine så testade jag direkt, det är en prestationshöjande produkt (liknande U Intend) som du "buffrar" upp i kroppen med ett dagligt intag under 30-45 dagar. Sedan räcker det med en liten påfyllning i veckan för att bibehålla optimala nivåer i kroppen...

Sist men inte minst har vi då U Nitrate Beetroot, en rödbetsshot som också intas ett par timmar innan en riktigt hård aktivitet...

Alla dessa produkter ger dig en prestationshöjande effekt när det gäller kort och stenhårt arbete, dvs det höjer din förmåga att gå på rött och förbränna laktat utan att du stumnar/surnar i benen...

Om det funkar eller inte ??  Ja jag kan väl bara tala för mig själv och säga såhär att jag kommer ALDRIG någonsin med tävla utan att ladda upp kroppen med dessa produkter så som jag gjort sedan i somras, såpass övertygad är jag...

(null)
Här kommer ett litet tips på en bra "hjulklapp" till er själva eller någon ni tycker om och är det något ni undrar över ang produkterna så finns information på Umaras hemsida...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback