Nu händer det grejjer...

Äntligen har alla bitar fallit på plats och det verkar som att jag kommer iväg söderut trots allt, det enda som nu kan stoppa mig är att gränserna stängs för genomfartstrafik i Europa. Som det är i dagsläget så får man köra genom Tyskland så länge man inte övernattar på vägen, då gäller 14 dagars karantän, i Frankrike är det fritt fram att både passera och övernatta och i Spanien får man köra direkt till sin destination och sedan hålla sig i den regionen...
 
Så, på kvällen den 26:e dec tar vi färjan Göteborg - Kiel för att sedan sträckköra genom Tyskland den 27:e och ta en övernattning i taktältet någonstans i norra Frankrike. Nästa övernattning kvällen efter blir även den i Frankrike fast längst ner i söder just innan spanska gränsen och sedan "blåser" vi ner snabbt till Althea dagen efter och om allt går som planerat så är vi alltså framme på kvällen den 29:e december...
 
Boendet i Altea är bokat och likaså Färjan Göteborg-Kiel, idag hämtade jag upp ett taktält på Vildland i Borås som vi dels ska använda som övernattning på vägen ner och sedan på plats till en massa weekendäventyr uppe i de spanska bergen med både cykling och vandring på programmet...
 
Å på tal om cykling, jag har lyckats få en startplats i det prestigefyllda etapploppet på mtb, Costa Blanca Bike Race som är det första UCI kategoriserade mtb racet för 2021 säsongen och som arrangeras 28-31 januari i just Altea där vi ska bo under tre månader. Ja, jag ska vara borta till slutet av mars och äntligen får jag snart se blå himmel och sol igen...
 
Så nu blir det till att först fira jul med mina allra närmaste och sedan snabbt packa ihop för tre månader i Spanien, tre cyklar och allt som hör därtill inkl en wahoo trainer för dom korta/hårda passen/racen som även där nere kommer köras på zwift. Ute i solskenet är det främst distans/njut cykling som står på schemat, fast jag får väl lägga dom första tre veckorna innan costablancabikerace på att köra en hel del teknisk mtb och "friska upp" just den känslan i kroppen lite. Att formen just nu är god efter en lång zwiftsäsong med massor av race är det ingen tvekan om men därifrån till att köra ett fyradagars etapplopp på mtb, det är en viss skillnad det...
 
 
Idag hämtade jag taktältet av Patrik på Vildland, det ser ut som en vanlig takbox men "simsalabim" så har man ett smidigt tvåmannatält...
 
 
Här har vi upplägget för CostaBlancaBikeRace, fyra etapper i kuperad terräng och efter att ha läst igenom inbjudan så förstår man att hela tävlingen genomsyras av ett stort säkerhetstänk vad gäller covid. B.l.a så kommer vi alla deltagare att testas innan tävlingen startar...
 
 Sist men inte minst lite om hur jag själv tänker ang det här med covid och försiktighetstänk, vi (jag å Madde) kommer sitta själva i en personbil hela vägen ner genom Europa. Vi kommer enbart stanna för att tanka eller när vi ska sova i takältet, vi har mat & dryck med oss för hela resan ned och väl i Spanien så jobbar Madde på distans under dagtid med mig som "assistent" och jag kommer antingen sitta i solen på terassen och vänta på att assistera Madde eller så kommer jag vara ute och cykla i min ensamhet. vi kommer att åka ut i naturen och upp i bergen på veckosluten för att vandra/cykla och även då bor vi i taktältet, ja vi kommer nog leva mer isolerat än någonsin faktiskt och jag ser fram emot varenda sekund☀️☀️☀️
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback