Tröttare, snabbare & sämre...

Efter gårdagens 100 km Gran Fondo på zwift så var jag riktigt trött i kroppen inför dagen korta zwift sprint, trots detta satte jag den snabbaste tiden av de tre gånger jag nu kört samma sprint. Efter några kilometer i full tävlingsfart in mot själva varvet så blir det ju som en rejäl flygande start när man passerar målportalen och går ut på själva tävlingsvarvet.  5,03 minuter och en 3:e plats blev det för två veckor sedan, sedan blev det 5,00 blankt och en fin 2:a plats förra veckan vilket väckte förhoppningar om en tredje gången gillt idag. Ja, snabbare gick det ju iallafall, 4,58 minuter blev tiden men sura ben sedan gårdagens långlopp gjorde att det där sista "sprättet" i benen saknades i spurten så trots den snabbaste varvtiden på tre försök så blev placeringen en blygsam 15:e plats. Ja ja, så kan det gå...

Nu blir det en lite lugnare period med lättare träningspass och några vilodagar innan jag kör nästa sprint om en vecka, få se om det kan bli en fjärde gången gillt då i stället. Sedan har jag lite andra spännande planer på gång men jag väntar någon dag med att berätta om detta, alla bitar är inte 100% på plats ännu men förhoppningsvis så blir det som planerat och mer om detta lite senare isåfall...

(null)
Det är dåligt med utomhusbilder för tillfället men förhoppningsvis blir det bättring på det snart 😉



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback