En bra söndag...

Det har varit en riktigt bra cykelsöndag i goda vänners lag, 135 km stannade mätaren på efter dagens runda och jag satte "pers" i stigningen upp över khao sok mountain från båda hållen. Både puls och ben svarade som aldrig förr och det känns som att den här lite lugnare (13timmars) veckan har gett mig lite energi tillbaka. 

Planen nu är att köra de tre nästkommande träningsveckorna med två vilodagar per vecka på måndagar och fredagar, detta innebär tre dagars träning, vila, sedan två dagars träning innan nästa vilodag. Jag tror detta blir en bra balans fram till tour of Phuket, efter influensan och sviterna som följt så blir det svårt att träna upp en bättre form på såpass kort tid som återstår,  så fokus blir att hitta en bra känsla och få till en fräsch kropp inför racet med den kapaciteten jag har så får vi se om detta räcker till...

(null)
Med på dagens runda var förutom jag själv Dansken Flemming, Rickard från Sverige, Tieri & Jolanda från Schweiz, Francesco från Italien, Noi & Yan från Thailand samt ytterligare två thailändare som jag aldrig sett förut...

(null)
Coffebreak på andra sidan bergen...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback