Epilog...

Några korta tankar om söndagens mtb race nu när jag ryckt upp mig ur besvikelsens mörker, ja jag fick ju ändå ut något positivt från racet nu när jag ser tillbaka...  Nämligen en rejäl genomkörare inför tour of Phuket vilket ju precis var det jag ville, att cykeln krånglade var ju inte mycket att göra åt. Den har krånglat mest hela tiden här nere trots att jag gått igenom den ordentligt ett flertal gånger och det var sista gången jag lånar en begagnad cykel för att tävla på, skall jag rejsa mtb något mer här nere i framtiden så får det bli på en egen medhavd cykel som jag kan lita på, så är det bara...

Efter gårdagens vilodag vilken var väldigt välbehövlig efter att ha kört på vo2max puls i en timme i söndags så var det dax att ta fram racern igen, jag körde ett kortare pass på drygt två timmar inklusive en 12 minuters tröskel och 4x2 min vo2max backintervaller. Hyfsat bra känsla trots sliten kropp och imorgon blir det hårdkörning igen, då 10x60/60 sekunders intervaller inlagda mitt i en tretimmarsrunda. På tordsag kopierar jag dagens pass och sedan blir det vilodag igen på fredag, på lördag väntar ännu en upprepning av dagens pass och på söndag blir det långtur. Ja så ser resten av veckan ut och sedan blir det bara lugna pass nästa vecka fram tills fredagen då tour of Phuket drar igång med prologen...

(null)
Nu är det landsväg som gäller för resten av tiden härnere...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback