Framtidsplaner...

Vi tar en "snabbis" om de långsiktiga först, kan man föresten ha långsiktiga planer vad gäller cykelkarriär när man så sakta närmar sig 60 strecket ?? Jovisst kan man det, det året jag fyller blir jag ju yngst i klassen och då blir det ett par års hårdsatsning det lovar jag.  Långloppscupen och landsväg hägrar i första hand vad gäller tävlingsplaner men jag är också lite nyfiken på vart det här med gravelcykling tar vägen... Men först är det ju trots allt några år kvar i H-50 klassen som skall avverkas så vi svänger därmed snabbt över till de mer kortsiktiga planerna...

Jag tror att den nya kortisonmedicinen jag började inhalera förra året har hjälpt riktigt bra mot mina luftrörsproblem, jag körde ju några försiktiga race på hemmaplan förra sommaren utan några som helst problem vilket har gett mig lite "blodad tand" inför den kommande säsongen. Det blir dock ingen toksatsning på något specifikt utan jag kommer att blanda friskt bland mina starter och variera mig mycket, det ska i första hand bli som en liten test för att se om kroppen håller för att tävla under hela säsongen hemma i det svenska klimatet med kallare luft och pollen som tidigare har ställt till det för mig...

Jag har ett preliminärt program som i nuläget ser ut enligt nedan, en bra blandning av roliga event som eventuellt redigeras om det dyker upp något mer kul som jag i dagsläget inte känner till...

Under Påskhelgen blir det i vanlig ordning en mtb weekend i Tisvildeleje, Danmark. Detta är ju bara två veckor efter hemkomst från Thailand och ett ypperligt tillfälle att köra in mig på den nya mtb:n som står och väntar på mig.

3/5 blir det swecup (veteran) landsväg i Landskrona 

9/5 väntar Billingeracet, långloppscupen mtb

17/5 Nya Västgötaloppet, långlopp mtb

31/5 cykelrallarn, långlopp mtb

13/6 gästspelar jag på swecup XC mtb i Borås 2-dagars

27/6 Pfronten mtb marathon, Germany 

23-26/7 Långweekend i Trysil med MTB

2/8 Nordiska mästerskapen, Veteran landsväg

29/8 Bockstensturen, långloppscupen mtb

20/9 Gravel epic world series i Girona, Spain

Resan till det sista racet nere i Girona, Spanien har också ett annat syfte än bara att tävla. Jag har lite spännande framtidsplaner i bakfickan som jag skall berätta om i ett senare inlägg...

(null)
I dag har jag ju vilodag också så någon fin cykelbild kan jag inte bjuda på, det får bli en lunchbild istället från Heart Café och en av de godaste Pad Kaphraow jag ätit...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback