På topp...

I dag var en sån där dag när jag kände mig oslagbar på cykeln, jag körde som vanligt en första 12 minuters tröskelintervall strax över FTP i snittwatt som "uppvärmning". Sedan följde 2x10 minuter 35/25 intervaller i vo2max/aerob zon och känslan var att jag kunde kört på hela dagen om jag velat, grymt bra ben helt enkelt och om det beror på den förträffligt bra massagen jag fick igår eller om jag helt enkelt börjar få till en riktigt bra form låter jag vara osagt men kul iallafall att det känns såpass bra nu när det närmar sig race igen...

Nu väntar två distanspass i helgen och sedan blir det en lugnare vecka inför racet nästa helg. Planen ser ut enligt följande, på måndag är det vilodag och sedan kör jag tre dagar i följd ca 1,5-2 timmar lugnt fast med 4,3 resp 2 stycken 90 sekunders tröskelintervaller med 3,5 minuters vila emellan. Detta är mitt sätt att  försöka hålla uppe formen samtidigt som jag återhämtar mig och försöker peaka lagom till söndagens criterium. Fredag är också en vilodag och på lördag blir det ett kortare väckningspass med ett par 90 sekunders intervaller som pulshöjare...

Detta ger mig en lugnare återhämtnings/träningsvecka på totalt ca 6-7 timmar och med bara några inte alltför ansträngande intervaller för att hålla uppe formen inför racet hoppas jag kunna få till det riktigt bra nästa söndag...

(null)
Kände mig riktigt på topp idag...

(null)
Bra med tid högt upp i wattzonerna...

(null)
Efter träningen blev det lunch med gänget på "flodrestaurangen"...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback