Segt avslut...

Det blev ett segt avslut på denna träningsvecka, helgens två distanspass är nu genomförda men det kändes lite tungt i kroppen och nu ska det verkligen bli skönt med en lite lugnare återhämtningsvecka som uppladdning inför nästa race...
 
Det har kommit ut en film från tävlingsvarvet på YouTube. Varvet är 2,4 km långt, går runt en damm i ett öppet landskap och är helt platt. Det ligger ju nära kusten och det som kan bli en lite avgörande faktor är väl om det blir lite kantvind som ställer till det, det hoppas jag iallafall för annars kan det bli svårt att skapa något avgörande läge. Jag vill helst komma iväg i en mindre grupp tidigt i racet men det blir inte helt lätt på en snabbåkt "racerbana" kan jag tänka mig, taktiken får bli att inte slå av på farten utan att fortsätta stenhårt direkt efter spurten på varje spurtvarv och hoppas att vi blir några stycken som kan samarbeta. Går inte det så ska jag försöka själv på det 12:e och näst sista spurtvarvet, med tre varv kvar vet jag att jag orkar gå solo om jag bara får en liten lucka...
 
Nu ska jag bara studera varvet på Youtube så att jag kan köra det med förbundna ögon när det väl är dax, för nästa söndag då är det "skygglappar" på och Full Gaz !! som gäller...
 
Häng med på ett varv på Khok Kloys criterium, nästa helg smäller det med 15 varv och spurtpoäng på 3:e, 6:e, 9:e, 12:e och slutligen 15:e. dubla poäng på sista varvet och flest poäng totalt vinner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback