Uj, uj, uj...

Tillbaka i sadeln igen efter några sköna vilodagar i djungeln försökte jag mig på att sätta en bra prologtid på 4,5 km vilket är samma distans som prologen på Tour of Phuket. Jag började först med en 7 km tröskelintervall som en bra uppvärmning innan jag maxade ur kroppen totalt för att se om jag är konkurrenskraftig med ca 5 veckor kvar till tävlingen, det var jag inte...

Fy fasiken vad jobbigt, visserligen blåste det motvind hela tiden men med 37,9 i snittfart är jag ljusår från var jag borde vara om jag skall vinna prologen för tredje året i rad. Ja det finns en del att jobba på och med bara fem veckor kvar börjar jag få lite smått panik, jag tappade tydligen en hel del när jag låg däckad i influensan för några veckor sedan och frågan är väl om tiden räcker till för att reparera den skadan...

(null)
På väg hem efter dagens pass som bestod av först en 7 kilometers tröskelintervall, sedan 4,5 km på absolut max och som avslutning 4x2 minuter vo2max...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback