Rätt beslut...

Det känns som helt rätt beslut att dra söderut nu när möjligheten öppnade sig för fy fasiken vad jag fryser här hemma, helt rätt beslut var det också att införskaffa ett zwiftkonto och en wahoo kickr trainer tidigare i våras för utan detta så hade jag aldrig hålllt igång som jag gjort...

Jag kör ju en tuff tävlingsperiod nu på zwift innan jag flyger ner till värmen och får fincykla lite distanspass utomhus i solsken igen, jag har 4 tävlingsdagar i följd nu med resultat 8:a, 5:a, 14:e & 8:a och nu ska jag strax ner i garaget för ännu mer race. Eventuellt kör jag två korta tävlingar i följd nu på morgonen då det totala tävlingstiden för dessa knappt överstiger timmen, vi får väl se efter den första hur benen känns. Trött lär jag ju vara trots kort race men orkar jag så kör jag bägge, det är inte resultat jag är ute efter utan ett hårt träningspass. Eller rättare sagt, många hård dagar i följd som ju är syftet med detta periodiserade träningsblock..,


(null)
Zwiftrace har jag kört från i torsdags och varje dag fram t.o.m  onsdag, sedan flyger jag söderut å vilar några dagar. På söndag börjar nästa träningsblock och då blir det utecykling igen, mycket utecykling...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback