En vecka...

Nu har jag varit hemma i en vecka och träningen har varit extremt sparsam helt enligt planen, jag hade ju bestämt att jag skulle ta det väldigt lugnt under en period upp mot tio dagar efter hemkomsten och trots att solen lyst och jag varit lite sugen på att träna så har jag endast kört tre korta pass och då bara för att känna lite på min nya mtb och inte för att ta i överhuvudtaget...

I fredags tog vi med oss sonsonen Casper på säsongens husbilspremiär ner till Isaberg, inte ens där tränade jag utan det var fullt fokus på att cykla runt med casper i pumptracken. Han har ju också fått en ny cykel och lyckan var total när han fick följa med farfar till "cykelbanan" och sova över i husbilen...

Nu i veckan som kommer så ska jag så sakta försöka komma igång igen med lite pulshöjande aktiviteter, vädret verkar bli lite sämre så det får väl bli innecykling i garaget som gäller, inget avancerat utan korta tröskelintervaller där jag ska backa tillbaka lite i effekt och göra en "omstart" liksom. Hela veckan får bli som en omstart och sedan hoppas jag våren kommer med lite tvåsiffriga temperaturer så att jag vågar ge mig ut med mina känsliga luftrör och blåsa skiten ur dom utan att åka på massa biverkningar...

Sedan vad som händer med tävlingarna som är planerade under maj månad återstår väl att se, men jag vågar väl inte hoppas allt för mycket på att det blir något. Förhoppningsvis kommer det lite positiva besked snart från myndigheterna om vad som gäller efter april månad...

(null)
Han är snabb den lille mannen...

(null)
Vi var ju tvungna att cykla ner till vattnet och kasta sten också...

(null)
En slagen hjälte på väg hem...









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback