Etapp 3...

101 km skulle avverkas och i dag var det då att "vinna eller försvinna" från totalen som gällde, men först skulle jag bara ta hem ett spurtpris och säkra den gröna poängtröjan. Detta gjorde jag med bravur och knaprade dessutom in två sekunder på totalledare tack vare mina fem och hans tre bonussekunder (han kom tvåa i spurten)...

I det första bergspriset spände jag bågen till bristningsgränsen och gnetade mig med över linjen strax efter den lilla bergsgeten engelsmannen Robert Herries, här fick jag ytterligare tre bonussekunder och totalledaren inga då han var en bit efter upp över toppen. Det samlade ihop sig litegrann utför tills vi var en tätklunga på ca 15 man som låg och körde på bra inför det andra bergspriset som skulle passeras med ca 20 kilometer kvar och tyvärr så börjar det nu att nypa till av krampkänning i ena låret på mig, jag försöker cykla så lätt och "snålt" det går men när vi väl kommer till bergspriset så får jag ge mig. Fem gubbar kommer iväg och jag får ta backen i mitt egen tempo för att sedan ensam försöka hålla uppe farten så gott det går, efter några kilometer kommer jag ikapp en av mina konkurrenter som har fått släppa och vi kan hjälpas åt vilket underlättar lite.

Kilometrarna tickar på och med bara en kilometer kvar så ser jag ännu en gubbe långt fram på raksträckan, det är Italienaren som inför dagen låg fyra sekunder efter mig i totalen och som i nuläget alltså har passerat mig. Dessutom är engelsmannen ännu längre fram och även han har passerat mig så att jag nu ligger virtuellt som fyra i sammandraget. Det skiljde såpass lite inför dagens etapp mellan mig och italienaren att enda chansen för mig att komma på pallen totalt är att köra ikapp honom innan vi går i mål, jag försöker verkligen ge allt jag har den sista biten in mot mål och över linjen är jag "bara" 15 sekunder efter. Så nära men ändå så långt borta, ja att köra som jag gjorde för den gröna tröjan och för några futtiga bonussekunder kostade mig en pallplats i totalen men va fasiken, jag försökte iallafall och en grön poängtröja är väl inte fy skam när man tänker efter...

(null)
Jag fick iallafall med mig en grön tröja hem 🤪

(null)
Under helgen var jag "inlånad" att köra för team velo supersports och vi gjorde en riktigt bra laginsats tycker jag. En gul tröja och en grön tröja samt ett stort antal pallplatser på de enskilda etapperna i samtliga klasser där vi var representerade
💪💪💪



Kommentarer
Postat av: Torsten

Bra jobbat o friskt vågat!

2020-03-09 @ 11:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback