Hemma bäst...

Borta bra men hemma bäst heter det ju och just nu är jag extra glad över att vara hemma igen, thai airways har nu ställt in alla flygningar till Sverige från den 1:a april till den 24:e oktober och undantagstillstånd råder sedan i morse. Många av våra grannar nere i Thailand som normalt åker hem senare på våren har nu stora problem att ta sig hem till Sverige igen, det var allt en jäkla tur att jag lyckades boka om min hemresa till 10 dagar tidigare än planerat...

Idag har jag varit ute och rört på mig igen för första gången sedan i fredags och det blev ett kort och lätt "komigångpass" på min nya mountainbike för att få känna på cykeln lite samt göra några små justeringar med sittställningen. Jag är nu tillbaka på en heldämpad hoj igen och valet föll på en specialized epic evo, det är inte den lättaste race maskinen i sitt grundutförande då den levereras med lite kraftigare/stryktåligare 2,3 däck och en 120 mm fox 34 framdämpare samt dropperpost. Det är i första hand en cykel för tuffa etapplopp/långlopp i bergig och stenig terräng men med ett par lättare däck samt tubeless och lite annat "småtrim" så ska det nog gå att komma ner till en hyfsad vikt mer passande för de svenska långloppen om jag nu skulle vilja, annars duger den perfekt som den är om jag bara ska ut i skogen och ha skoj vilket ju faktiskt är huvudsyftet för min del...

(null)
New bikeday...

(null)
Lillemannen Casper hade också "new bikeday" idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback