Pre raceday...

Ja då vart det dagen före race och det sista lugna passet är avklarat, det ska bli riktigt kul att komma iväg över helgen för nu när jag är ensam kvar här sedan Madde åkte hem så går dagarna ganska långsamt ska jag erkänna. Nervositeten börjar också släppa till förmån för just glädjen att få komma iväg och tävla igen, jag har fortfarande målsättningen att prestera på absoluta topp men som sagt, det ska också bli riktigt kul bara att få komma iväg på race oavsett hur det går...

(null)

Här ovan är startordningen inför morgondagens prolog, jag startar sist i min klass i egenskap av regerande prologsegeare från förra året. Som ni ser så är det bara fyra cyklister med tider från förra året, resterande åkare har jag aldrig mött förut och är helt okända för mig. Fördelen med att starta sist är ju att man kan få lite tider att gå på men nu har jag ju ingen serviceperson med mig så någon feedback om hur jag ligger till utmed banan kommer jag inte att få. Däremot har jag en liten lapp med mina egna (tider) kilometerpasseringar från förra året fasttejpat på styrstammen. Kan jag hålla mig i paritet med dessa tider så vet jag att det räcker långt. Nu håller vi tummarna så återkommer jag imorgon eftermiddag med resultaten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback