Prolog...

En kort prolog på 4,5 km är nog nåt av det jobbigaste man kan göra, tänk er att springa allt vad ni kan ett varv på en 400 meters bana, absolut Max alltså. Sedan fortsätter ni tre varv till och försöker hålla samma tempo, ja så känns det ungefär...

Jag kände mig stark och pigg idag och gjorde ett bra race, tyvärr räckte det "bara" till en 3:e plats bakom segrande Dansken Henrik Pedersen och tvåan från Nya Zeeland Peter Missingham, men jag är inte deppig för det. Jag gjorde vad jag kunde och det räckte inte till idag helt enkelt...

Nu väntar två långa linjeetapper med ett spurtpris och två bergspris på respektive etapp, där delas det ut 5, 3 & 1 bonussekunder till de tre första. Dessutom ger målgången på bägge linjeetapper 10, 6 & 4 sekunders bonus så det går inte att bara åka med i klungan om man är i ledning. Mellan oss i topp tre efter dagens prolog skiljer det 11 sekunder så mycket kan hända under helgen, det är ett som är säkert...

Nu ligger jag på hotellrummet och laddar med havregryn till middag, jag tänker inte göra om förra årets misstag att åka på matförgiftning inför morgondagens långa etapp. Nu kör jag med säkra kort för att få i mig energi, havregrynsgröt och Umaras energiprodukter är vad som gäller under helgen...

(null)
Jag hamnade iallafall på pallen...

(null)
Det är inga ointagliga tidsavstånd varken framåt eller bakom i resultatlistan så det vill till att vara pigg imorgon...

(null)
Jag gjorde allt vad jag kunde och det räckte till en 3:e plats idag, om ni undrar över 30 sekunder i zon 1 på en såpass kort tävlingstid så var det fyra smala 90 graders svängar på varvet där det inte gick att trampa överhuvudtaget...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback