SCF Road Challange 3...

Träningsveckan startades upp igår kväll med ännu ett zwiftrace, SCF Road Challenge 3 stod på programmet och med sina 54 km och 1400 hm blev det en riktigt intensiv och bra genomkörare. Det jag behöver jobba på för att bli bättre på zwiftrace är att klara av de första fem minuterna där det ALLTID går alldeles för fort för mig, jag fick släppa tätklungan nästan omgående men efter en stund hamnade jag i en jämn grupp med bl.a. kompisarna Fredrik Lindström och Stefan Ek. Riktigt kul att helt oplanerat hamna sådär i samma grupp på samma race i en fantasivärld på en dataskärm...

Ett hårt men jämt tempo höll gruppen samlad ända in i mål där det visade sig att vi gjorde upp om dagens 4:e plats, jag avvaktade lite väl länge och slutade som 8:a vilket jag är nöjd med. Det går och känns allt bättre för varje race och kan jag bara bättra på effekten på mina första fem minuter på tävlingarna så kan jag nog snart utmana om pallplatserna, riktigt kul och inspirerande att man ändå har några utmaningar att jobba med i sommar...

(null)
Det går åt lite energi och elektrolyter när man sitter inne och svettas intensivt...

(null)
Var med i matchen om 4:e platsen men fick inte riktigt till spurten igår...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback