Det gick ju ganska bra det här...

Idag blev det premiär för mitt första riktiga zwiftrace i A klassen dit jag blev "tvångsuppflyttad" förra veckan och självklart hade jag valt ett race som åtminstone på pappret passar mig som handen i handsken, ett kort sprintlopp där jag förhoppningsvis skulle kunna hänga med in i mål utan att bli avställd...

Sprint är ju min "paradgren" med bl.a. ett guld och ett silver från SM i mtb sedan tidigare, min starka sida på landsväg är även där korta prologer eller i spurten de gånger jag är med in i mål...

Så idag tänkte jag liksom att ett riktigt kort race det borde passa mig bra, visserligen "Full Gaz" från start men såpass kort att jag borde hänga med trots riktigt starkt motstånd av de totalt 40 startande i den tuffa A klassen...

Bra uppvärmning och sedan ovan nämnda "Full Gaz" från start resulterade i en fin 3:e plats och massor av nya rankingpoäng, nöjd med dagen kan jag glatt konstatera att jag ska nog kunna hitta lite roliga tävlingar även i A klassen där jag har chansen att vara med och tävla på riktigt och inte bara vara med som utfyllnad i startfältet...

(null)

Topp 10 av de 40 startande i A klassen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback