Flåt...

Jag får väl börja med att be om förlåtelse för mitt senaste inlägg som innehöll ovårdat språk och "negativa vibbar" i allt för stor utsträckning, iallafall om jag ska lyssna på min fru som kom hem från jobbet efter att ha läst inlägget och tyckte att nu får du allt skärpa upp dig gubbe lilla...

Dessutom har jag ingen anledning att känna mig rastlös och krypa runt på väggarna som jag gör, min kompis Bosse erbjöd på stående fot (efter att ha läst inlägget) en "tjänst" som gårdsdräng hemma hos honom och även min kära hustru uttryckte att hon kunde ha användning av en "dräng" här hemma om det nu är så att jag har för lite att göra...

Så här sitter jag nu med svansen mellan benen och inser att saker å ting kunde varit betydligt sämre än vad dom är,  ja från och med nu är det positivitet som gäller och att göra det bästa av situationen helt enkelt...

Höstens och vinterns utmaningar träningsmässigt för att hålla motivationen uppe är att fortsätta "beta av" de olika banorna på zwift, jag har kommit en bra bit på vägen men jag har allt att göra ett tag till innan alla är avprickade. Sedan håller jag ju på och klättrar de 50,000 höjdmeter som krävs för att få den så hett eftertraktade självlysande "thron biken", här har jag kommit ca halvvägs sedan jag började zwifta i april. Få se om jag kan prioritera lite höjdmeter och kanske fixa detta redan innan året är slut, fast det blir nog väl tufft inser jag när jag snabbt räknar hur få veckor det är kvar. Men men, innan vintern är över så ska det garanterat fixas...

Så med div "drängsysslor" och dessa träningsmål/utmaningar så ska jag nog få denna vinter att passera hyfsat snabbt även om jag ofrivilligt tvingas stanna hemma i Sverige för första gången på evigheter...

(null)
Igår körde jag upp för "alpen" alp d zwift (Road to sky) och knaprade in ytterligare 1000+ höjdmeter på en av vinterns utmaningar. 55 minuter tog det med en lagom "gnet" ansträngning och jag lyckades erövra ett par lightweight hjul som bonus...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback