Ooops !! Det här var inte bra...


Efter totalt 71 st zwiftrace med bla 13 segrar och en handfull andra pallplaceringar som bästa resultat sedan i somras så lyckades (råkade) jag överprestera stort på dagens EMU Japan Short Race där jag vann med alldeles för bra watt värden för att få vara kvar i B klassen och tävla...

Det blev tvångsuppflyttning "på stuts" och blir till att köra A klass framöver vilket inte är någonting jag ser fram emot med glädje, som 57 åring har man liksom inte framtiden för sig så att säga och det lär bli grymt jobbigt att ens ta sig igenom ett race på den nivån. Visserligen ger det ju bra träning men det ska ju bara roligt också...

Som tur är så finns det ju en del race där man istället tävlar i åldersklasser precis som i verkligheten, men problemet där är att dom ofta går på kvällstid och då är jag alltid så förbaskat trött. Jag har testat några gånger och förutom att jag har problem med att tävla på kvällarna så blev jag så in i bänken uppspeedad att jag inte kunde somna efteråt, men jag får väl ge det en chans till och se om jag får det att funka och om inte så får jag väl hålla upp med tävlandet den tid som krävs för att bli nedflyttas i B klassen igen...

Ja så är det, en del strävar efter att bli "proffs" medans jag är mer som tjuren Ferdinand i dessa juletider. Får jag bara harva runt i min B klass och njuta av cyklingen på mitt eget sätt/nivå så är jag nöjd...

(null)
Som en bra sprinter så har jag fina wattvärden upp till en minut i tid, men det lär ju inte räcka långt i A klassen där det går vansinnigt fort hela loppet igenom...

(null)
Nytt FTP 😁









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback