Fuskare...

Igår blev jag helt ofrivilligt en fuskare på zwift och för första gången i livet fick jag känna mig som en riktig världsmästare, jag körde en 100 km gruppträning (Kiss Base Training) och fick ganska omgående problem med kraftöverföringen från min wahoo kickr trainer, ett snabbt stopp och byte av kraftkälla till mina assioma wattpedaler istället gjorde att jag snabbt var med i matchen igen. Kanske lite väl snabbt visade det sig...

Det gick som tåget och jag fattade ju direkt att något var fel men bestämde mig ändå för att rulla igenom passet, det var ju ingen "riktig" tävling så det gjorde inget att jag fick hålla igen för att inte köra ifrån klungan. Jag gick ner på riktigt lätta växlar och fick ett bra långpass med hög kadens vilket nog var nyttigt för ett par sega gubba ben...

Sista tre kilometrarna var det fri fart och i spurten hade jag inga som helst problem att sprätta till och vara först över mållinjen av de ca 250 cyklister som deltog. Jag både kände mig och var oslagbar igår och när jag senare på kvällen googlade lite så förstod jag att zwift visade dubbla wattsiffror från mina assiomapedaler. Jag har Assioma Uno modellen som bara mäter från vänster pedal och sedan dubblerar värdet upp mot Garmin och en del andra appar medans zwift i sin tur sedan också dubblerar värdet. Inte konstigt att jag flög fram...

Jag kontaktade zwift och fick mitt resultat och mina värden från aktiviteten raderade (vill ju inte vara en fuskare) och sedan har jag nu också kommit på hur man stänger av pedalens automatiska dubblering av watt mätningen när jag zwiftar, så i fortsättningen kan jag använda pedalerna som backup med gott samvete...

(null)
Nu vet jag hur det känns att vara Julien Alaphilippe...








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback