Omstart...

Då vart det äntligen dax för en aktiv omstart efter 10 dagars avhållsamhet från allt vad träning heter, viloperioden avslutades med en helg i Köpenhamn där jag hälsade på en gammal god kompis som flyttade dit för några år sedan. En veckas total vila följt av tre dagar i storstaden med extra god mat, öl, rom, cigarrer och allmänt "osunt" leverne har gett mig mängder med motivation och energi att köra igång träningen igen...

Idag har jag försiktigt börjat om med en fin mtb runda tillsammans med min son, inte fort och inte hårt men ändå med en betydligt bättre känsla i kropp och ben än före viloperioden. Det är konstigt egentligen vad en "dålig känsla" i kroppen påverkar psyket i negativ riktning trots att man vet bättre, för tio dagar sedan var jag nästan övertygad om att jag aldrig skulle kunna tävla mer, aldrig mer få några bra resultat eller ens hänga med en klunga in i mål. Ohjälpligt avhängd och långt efter täten var vad som väntade om jag någonsin kom igång igen...

Ja så gick tankarna trots att jag varit i samma situation många gånger förut och egentligen vet att det vänder alltid efter en svacka, det gäller bara att "rida ut stormen" som man säger. Nu hoppas jag att jag har gjort just detta och känslan i benen idag säger samma sak, nu har det äntligen vänt...

Den första veckan nu blir det bara lugna pass för att smyga igång igen utan att stressa, eventuellt kör jag ett zwiftrace framåt helgen men bara som bra träning. Sedan får vi se om kroppen är redo för att gå "all in" på något race nästa vecka...

Nedan några bilder från helgen i Köpenhamn...

(null)
Nyhavn...

(null)
Smörrebröd...

(null)
"Finöl"...

(null)
Goda öl i gott sällskap 👌






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback