Dax för ett inlägg igen…

Hej på er, det var ett tag sedan sist så här kommer en liten uppdatering av läget. Jag har utöver mina vanliga pass kommit igång och börjat köra ett längre distanspass i veckan som grund och förberedelse inför höstens cykeläventyr/tävlingar, jag har ju redan nämnt att västgötaloppet mtb 73 km står på programmet den 19:e september och drygt en månad senare har det tillkommit ännu ett race som jag verkligen ser fram emot…

Vi kommer skippa resan till Thailand i november då det visat sig att vi kan slutföra försäljningen av huset på distans, detta innebär att jag kommer köra ner med husbilen till Spanien redan 16:e oktober och den 24:e oktober är jag anmäld till SA Costa Brava gravelrace. 109 km grusvägsrace med start och mål i kuststaden Palamos några mil öster om Girona är vad som väntar och det här blir utan tvekan årets höjdpunkt på två hjul…

Sedan hoppas jag hitta lite fler arrangemang i Spanien under vintern där jag stannar fram till slutet av mars, det är ju lite bättre klimat i Spanien än vad vi har i Sverige och jag har sedan tidigare sett att det går en del race även under vinterhalvåret så vi får väl se vad som händer när vi är på plats. Nåt mer ska jag nog hitta…

Förutom mina utepass på cykeln så har jag sedan det senaste inlägget kört fyra korta sprintrace på zwift med fyra segrar som resultat,  kort & hårt är jag helt klart fortfarande bra på men distans och uthållighet måste jag jobba lite mer på inför höstens kommande utmaningar…

Ja, såhär är alltså läget för tillfället och om jag var lite vilsen och osäker för några inlägg sedan inför vinterns planer så börjar det kännas riktigt bra nu. Äntligen börjar det bli lite struktur på framtiden…

(null)
En bild från tidigare upplaga av Sa Costa Brava gravelrace, jädrans vad jag ser fram emot detta…

(null)

(null)
Mina egna utepass består mest av grusvägscykling för tillfället…

(null)
Vätskepaus på förra helgens distanspass…

(null)
Veckans cykelpass med sonson Casper…



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback