Race på G.,,

Trot eller ej men nu är det race på G, jag har varit ute å kört mtb några gånger under veckan och så länge det inte är allt för stökigt så funkar det ganska bra med handen faktiskt och med en månad kvar till det tänkta tävlingstillfälle så hinner väl läkningen bli ännu bättre…

Ja, jag ska alltså våga mig på ett mtb race igen efter olyckan och frakturen i handen. Denna gången är det långloppet Västgötaloppet på 73 km som hägrar, med start i centrala Ulricehamn och målgång i centrala Borås blir det ett annorlunda upplägg än de vanliga varvloppen och enligt bandbeskrivningen så är det en kuperad men snabbåkt bana med mestadels grus/skogsvägar som väntar…

Det ska bli riktigt kul att ha ett mål med träningen en månad framåt och nu får jag väl lägga in lite annorlunda zwiftcykling än de korta sprintrace jag oftast kör, lite mer långa "gnet" intervaller och längre race får det nog bli ett tag…

Jag körde ju faktiskt ett längre Masters race på zwift i onsdags som jag vann så upp mot timmen orkar jag iallafall ta i. Fast å andra sidan, västgötaloppet lär väl handla om upp mot tre timmar så det finns ju lite att jobba mot…

(null)

(null)
Några bilder från veckans utepass på mtb, som ni ser så är det inga tekniska underlag jag kör på, det klarar inte handen ännu men jag kan ju iallafall hålla i styret å det är ett stort framsteg i sig…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback