Vilsen…

Jag känner mig lite vilsen i cykellivet för tillfället, skadad i handen och rädd för att vurpa igen så är jag inte helt säker på att det kommer att bli så mycket mtb framöver. Samtidigt blev jag oerhört sugen och avundsjuk när jag nu i helgen följt MTB SM på sociala medier, ja det är inte lätt att veta vad man egentligen vill…

Jag är också vilsen och osäker på hur det blir med cyklingen i allmänhet i vinter, tanken var ju att en sista gång tillbringa en hel vinter i Thailand där jag ju normalt sett kör en hel del race, innan vi skulle lämna över huset till de nya ägarna. Situationen i världen har nu gjort att vi bestämt oss för att skippa övervintringen i Thailand och istället bara snabbt åka ner i november och göra klart med överlämningen till Ulf och Ulrika som de nya ägarna heter, det lär alltså inte bli några cykelrace där i vinter som det verkar…

Men allra först ska vi ner en snabbis till Girona redan i oktober för att träffa och etablera en kontakt med en mäklare och samtidigt kolla på några objekt som kan vara intressanta för framtiden…

Om sedan allt går som planerat så blir det istället Spanien som blir vinterns flyktmål, december och januari planerar vi tillbringa i Altea dit även barn och barnbarn kommer för att fira jul & nyår. Sedan flyttar jag och Madde upp till Girona eller däromkring under februari och mars för att fortsätta reka och leta framtida boende, så visst finns det förutsättningar för cykling i vinter även om det inte blir i Thailand, men det är ändå en stor osäkerhetsfaktor med i spelet i dessa tider så inget är ju helt säkert förrän man är där…

Det är med andra ord mycket roligt och spännande på gång framigenom men det är också jobbigt när man inte riktigt vet om det går att fullfölja allt man planerar för…

Under tiden jag går omkring och känner mig vilsen och våndas över framtiden så gnetar jag på med mina zwiftrace, jag har kört de första två av fyra deltävlingar i of the MAAP tour med bra resultat. Jag kom trea i ett sprintrace i A klassen i går och nu ska jag strax ner i garaget och bränna av ett Masters race. Ja i den virtuella världen får man iallafall fortfarande resa runt utan begränsningar…

(null)
Jag har också varit uppe i Skövde med sonsonen Casper så att han fått cykla av sig lite i deras suveräna pumptrack…

(null)
Sist men inte minst, i lördags var vi på strömma farmlodge på en spelning med Albin lee Mendau, helt suveränt bra…



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback