Clintan, Indiana Jones & jag…

Ja nu har vi flyttat oss söderut till Tabernas öknen några mil norr om Almeria i södra Spanien, ett område där otaligt med så kallade "spaghetti western" filmer har spelats in. Clint Eastwood & Indiana Jones har härjat runt här och Lawrence of Arabia red på sina kameler genom just Tabernas öknen. Å nu är alltså jag här och skall kolla in vad området bjuder på i cykelväg, jag har redan rekat lite och det bjuds på både fina asfaltsvägar för racern och grusväg/åsnestigar för gravel & mtb. Dom närmaste dagarna ser alltså spännande ut och efter dagens tretimmars vandring med Madde så ser jag fram emot att utforska området på två hjul…

Nedan några bilder från ställplatsen ute i öknen där vi ska bo ett tag framöver…
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
En av grannarna här på "campen" var ute i går natt med en hyfsat avancerad kamera å fotade en komet, Leonard heter den visst å ni ser ju vilken fantastisk natthimmel man upplever här ute i öknen…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback