Masters weekender...

Dagens tävling blev en 78 km lång historia i en fart som om det vore rena rama sprintracet, vi gick imål med en snittfart på 45km/t och även om det inte går att jämföra med "riktig" cykeltävling utomhus så vet ju ni som testat zwift att 45km/t i snittfart på en nästan 80 km lång tävling det är snabbt, riktigt snabbt...

Det var på gnällen att jag fick släppa täten några gånger under loppet men jag lyckades bita mig kvar tills ute på det sista av sex varv då det återstod 5 km, där fick jag till slut ge mig och släppa den blandade tätgruppen på totalt ca 15 man. Men som tur var så släppte även de tre kvarvarande konkurrenterna i H-55 klassen samtidigt så vi blev en grupp på fyra gubbs som fick lurpassa på varandra och i spurten så knep jag ganska enkelt segern. Väldigt nöjd men ordentligt trött efteråt tar jag nu en välbehövlig vilodag imorgon...

(null)
Full fart på dagens race...

(null)
Dagens prispall...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback