På väg hemåt...

Då har vi lämnat Spanien och är på väg hemåt till Sverige igen, vi började lite lugnt med en kortare sträcka och övernattade i taktältet strax söder om Barcelona den första natten, detta för att jag ville hinna med några "viktiga" besök i Girona med omnejd igår innan vi sedan körde vidare till B&B Chez les Amis i regionen Languedoc i södra Frankrike där nästa övernattning väntade, där lyxade vi på det lite extra med spabad och trerätters middag som någon annan hade tillagat som omväxling...

Nu är vi på väg norrut genom Frankrike till nästa B&B som ligger strax innan tyska gränsen vid Strasbourg i Alsace regionen, med ett finskt värdpar så hoppas jag på vedeldad bastu ikväll som bra uppladdning inför morgondagens rutt upp till Travemunde där nattfärjan väntar på att ta oss till Malmö. Sedan är det bara några timmars bilkörning kvar innan vi på lördags förmiddag svänger upp på uppfarten hemma i Borås...

(null)
En fin natt på stranden strax söder om Barcelona...

(null)
Det går inte att passera Girona utan ett besök på the Servicecourse
 Denna gången fick jag med mig en liten present hem till sonsonen Casper...

(null)
Nästa stopp i Rupià Baix Emporda strax utanför Girona där doskiwis brewing ligger, där blev det en riktigt god lunch och inköp av div ädla drycker som skall avnjutas vid speciella tillfällen i sommar...

(null)
Jag var ju tvungen att smaka en på plats också...

(null)
Sedan kunde jag ju inte hålla mig utan det fick bli en i spa badet på kvällen också...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback