Uppdate...

I förrgår fick jag till ett trevligt och bra distanspass på strax över fyra timmar och många höjdmeter vilket kändes jäkligt skönt då just den mentala delen inte varit på topp den senaste tiden. Igår körde jag sedan en gruppträning med några hårda inslag på zwift för att försöka väcka upp ben å kropp inför kvällens tredje deltävling i Masters SA serien där jag hoppas på en lite bättre känsla än förra veckan. Serien består av åtta deltävlingar varav de sju bästa resultaten räknas till sammanställningen, jag kommer tyvärr att missa nästa veckas event men hoppas sedan genomföra resterande race och att knipa en bra totalplacering i cupen...

Anledningen till att jag missar nästa veckas race är att vi åker hemåt på onsdag, det blir över en månad tidigare än beräknat och den största orsaken är att Valenciaregionen förlänger de restriktioner som tidigare låg fram tom 14 februari med ytterligare sex veckor, d.v.s fram tom 31 mars. Vi hade hoppats på att restauranger och caféer skulle få öppna nu till helgen men nu är det som det är och vi tycker det är lite långsamt och tråkigt att bara sitta här och vänta på bättre tider...

Vi har trots allt fått sex riktigt fina veckor härnere med bra träning, trevliga vandringar, betydligt varmare än hemma i Sverige och några goda restaurangbesök som hanns med under den första veckan innan dom stängde ner...

Nu ska jag strax ner till "sjukstugan" och boka det PCR test som behövs för att få köra igenom Frankrike nästa Onsdag, sedan om allt går enligt planen så är vi hemma i Borås framåt lunchtiden på lördag nästa vecka och då mina vänner är vi redan framme i slutet av Februari, det börjar snart våras och vi går mot ljusare tider. Det känns faktiskt riktigt bra trots allt...

(null)
Detta är tävlingsprogrammet jag kör för tillfället...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback