Vilodag...

Ja idag har jag haft en vilodag, på riktigt alltså, utan att vandra i berg en halv dag som jag gjort på mina tidigare "vilodagar". Inte så konstigt kanske att jag känner mig lite trött när strava skickar en notis om januari träningsmånad och den innehåller 55 cykeltimmar, då har jag över 10 "promenadtimmar" också som inte är redovisade. Jag måste lära mig att vila när jag vilar...

Idag har jag alltså vilat på riktigt, sov till 09,00 imorse och sov sedan en timme till efter lunchen... Resten av dagen har jag inte gjort ett skvatt, precis som en riktig vilodag skall vara. Imorgon blir det inte heller någon cykling, men en lång hike uppe i bergen det blir det. Det finns många fina vandringsleder i närheten och vi har ett gäng vi skall checka av innan vi åker hemåt så det är bara att jobba vidare på det...

Sedan börjar träningen igen på måndag men nu ska jag ha lite bättre koll på timmarna. Jag behöver ju inte nöta 15 timmar vecka ut å vecka in bara för att jag kan, jag är liksom inte någon ungdom längre även om man önskade att det var så...

(null)
En liten aktivitet har vi ändå gjort idag, vi tog med en takeaway kaffe till stranden och satt en stund och njöt. Vi såg ett stim stora delfiner som tumlade förbi bara en liten bit ut från stranden, tyvärr lyckades jag inte fånga dom på bild men måsen den lät sig snällt fotograferas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback