Det våras...

Det våras säger väderprognosen...  ja efter några riktigt kalla och blåsiga dagar ser det faktiskt ut som att solen och en någorlunda behaglig värme är på väg tillbaka igen vilket ska bli riktigt skönt...

Det har ju blivit några dagar utan utecykling nu pga vädret, I fredags körde jag ett zwiftrace och i lördags vilade jag helt innan det igår återigen blev ett kort och hårt zwiftrace, nu hängde jag med in i mål men det var "på vippen" och jag hade inte en chans att öka tempot i spurten. Racet igår var ett sprintrace på ca 12 minuter och det är väl där gränsen går för mig om jag ska hänga med A klassen, men då är jag å andra sidan helt körd och rullar imål med samma watt som jag hållt under hela loppet. Visserligen blev jag 9:a av 47 startande igår men jag vill kunna köra lägre race också och samtidigt tycka att det är kul. På kvällens swe cup (zwift) har jag inget att göra så jag har dragit tillbaka anmälan och det lutar nog åt att jag kommer köra lite återhållsamt på zwift ett tag och välja lopp som inte gör att jag riskerar att behålla min plats i A klassen, lyckas jag med det så är jag om någon månad tillbaka i B klassen igen och det är där jag tycker jag hör hemma och då kommer jag köra lite andra race än rena sprintlopp...

Idag kom jag iallafall ut på cykeln igen även om det fortfarande blåser en kall och hård nordanvind, 85 km med över 1100 höjdmeter in på kontot och de sista två milen fick jag åka snålskjuts bakom två Caja Rural Pro cycling team åkare vilket var tacksamt då jag var bra seg i benen idag efter gårdagens korta men stenhårda ansträngning...

(null)
Tack för hjälpen idag grabbar, det var skönt att slippa få vind på näsan de sista två milen...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback