Övernattning i bergen...

Igår körde vi upp till Bernia passet för en övernattning i taktältet och sedan var tanken att vi skulle cykla lite mtb idag på förmiddagen, tyvärr blåste det upp till halv storm när vi skulle ta våran cykeltur så den skippade vi. Det blev en sväng ner till Xaló för att inhandla lite finvin på en av vingårdarna istället, cykelturen tog jag lite senare på dagen när vi var tillbaka hemma i Albir och det mojnat lite i vinden.

Jag cyklade upp till bikeparken i Nucia en halvtimmes "uppvärmning" härifrån och körde runt lite på deras leder, det är ett stort område som tillgodoser många olika varianter av cykling. B.l.a en grym bmx bana, en pumptrack, trailbanor, en bikepark med byggda svårigheter och fyra olika långa mtb leder med olika svårighetsgrad, jag gav mig på det sistnämnda men tyvärr var det alldeles för dåligt uppskyltat så jag tappade bort mig gång på gång. Fick ändå ihop några timmar till slut så överlag en bra dag...

(null)
Framme vid gårdagens camp...

En fin plats under trädet i den varma eftermiddagssolen...

Fint med en "kall en" i värmen...

(null)
Lite senare på kvällen... taktältet som jag hyrt av vildland är perfekt att ha med sig på en sådan här resa och det ger oss den fantastiska möjligheten att hitta på små weekendäventyr upp i bergen när vi känner för det...

Fullmånens ljus mitt i natten...

Lite senare på dagen ble det också en fin cykeltur till slut...

(null)
Det blev mest grusväg då lederna var alldeles katastrofalt dåligt uppmärkta...

Här ovan några av de många olika svårigheter som fanns att testa i bikeparken...