Rutiner...

Dagarna har gått snabbt sedan vi kom ner hit och rutinerna börjar redan sätta sig, igår var jag med ett lokalt gäng cyklister på deras regelbundna lördagsrunda som jag av en ren tillfällighet fick info om när jag satt hemma och googlade om cykling i Altea långt innan vi bestämde oss för att åka ner och övervintra här. Strax under 100 km blev det igår och under rundan fick jag reda på att det är ett gäng som kör varje Tisdag, Torsdag, Lördag och Söndag vilket var en glad överraskning. Fyra gemensamma träningar i veckan gör att jag slipper planera själv och sedan kolla GPS/kartan hela tiden, det är bara att dyka upp å hänga på liksom...

Så utöver dessa fyra tillfällen som blir en riktigt bra grund varje vecka så finns det ju utrymme för att trycka in en eller ett par korta zwiftrace också vilket gör träningsveckan komplett, sedan får jag väl plocka bort eller lägga till utifrån hur kroppen känns så att det blir någon typ av periodisering över längre tid...

Dagens runda blev kortare än gårdagens så på eftermiddagen gjorde jag och Madde en bilutflykt upp i bergen där vi först käkade en sen lunch i Finestrat innan vi rundade bergskedjan och på hemvägen passerade Castel de Guadalest där vi tog ett snabbt stopp och beundrade utsikten ner mot medelhavet. Imorgon blir det ingen utecykling utan ett kort "sprint" zwiftrace på eftermiddagen för att börja jobba på "flåset" igen efter några veckors uppehåll...

(null)
Utsikten från Castel de Guadalest ner mot medelhavet...

Förresten, jag måste få skryta lite också.
Råkade "sprätta på lite" på ett par korta stravasegment idag. Visserligen "bara" dagens resultat men ändå 
🤪🤪🤪

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback