Värk...

Jag nämnde för ett tag sedan att jag har lite problem med värk i nacken och tyvärr har det blivit allt värre den senaste tiden, problemen började redan tidigt i höstas och först trodde jag att det berodde på min väggmonterade tv:s placering nere i garaget när jag körde zwift. Jag tänkte att den satt för högt monterad på väggen men efter ett par sänkningar i olika omgångar så blev det ingen märkbar skillnad. Jag har under hösten käkat två kurer med inflammationsdämpande medicin och under medicineringen gick det över men sedan kom värken tillbaka så fort kuren var över. Mellan jul och nyår tog jag det lite lugnare med träningen och sedan körde vi ju ner hit till Spanien, då avtog smärtan lite igen men sedan jag körde igång träningen här nere så har det stadigt blivit värre igen...

I torsdags kom jag knappt av cykeln efter träningen och sedan dess har jag tagit det lugnt några dagar, jag har varit iväg och fått en massage och jag har haft telefonkontakt med en sjukgymnast hemma i Sverige och fått tips på några övningar som jag ska testa. Jag har också varit på apoteket och fått ett par antiinflammatoriska mediciner som kanske kan hjälpa lite så nu håller jag tummarna för att den här skiten försvinner. För såhär kan jag inte ha det...

Ont eller inte, jag har svårt för att sitta helt still så några småaktiviteter har det ändå blivit de senaste dagarna. Jag rekade lite mtb spår alldeles här i närheten för någon dag sedan och idag har vi varit iväg uppe i bergen och vandrat en mil runt Guadalest fördämningen, sedan sist men inte minst har jag haft en liten "meetup" aktivitet på zwift med min frus brorsdotter Filippa som också hon gillar det här med zwift. 11 år är hon och hon kör flera gånger i veckan hemma i garaget på sin wahoo som hon fick i julklapp och tycker det är jättekul, idag körde jag alltså en liten privat session med henne och det är ju bra häftigt ändå att vi kan sitta i varsitt land och ändå träna tillsammans...

(null)

(null)
Jag har hittat ett stort nätverk av fina stigar längs en bergssluttning bara några hundra meter ifrån där vi bor...

(null)

(null)

(null)

(null)
Några bilder från dagens hike...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback