Vidrigt...

Gårdagens zwiftrace som var den första deltävlingen i Masters SA cup blev en rent ut sagt vidrig historia, alla veteranklasser startade samtidigt vilket innebar ca 300 cyklister totalt och efter bara ca 12 minuter på absolut max så fick jag släppa förstagruppen som då bara var på 23 man. Jag höll igen något och väntade in en jagande andraklunga på ca 10 gubbar, sliter mig med några varv men med en mil kvar får jag vika ned mig även från denna gruppen och återigen blir det att vänta in nästkommande gäng. Nu ligger jag alltså i tredjeklungan och totalt i loppet runt 40-50 plats, det går sinnessjukt fort hela tiden och med bara halvmilen kvar så får jag ge mig en sista gång, nu lägger jag mig med full koll på wattmätaren och försöker hålla ett så högt och jämt tryck som jag vågar och allt fokus handlar om att hålla undan för ytterligare jagande grupper.
Går imål som total 42:a av ca 300 startande och som fin 3:a i min egen tävlingsklass men fyfasiken vilken "urvidring" av kroppen det handlade om. Det är inte så att jag direkt ser fram emot nästa onsdags deltävling...

(null)
En timmes tävling i gubbklass 🥵

(null)
Väldigt nöjd med en fin 3:e plats i min klass i detta stenhårda race...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback