En vecka kvar…


Imorgon är det bara en vecka kvar tills gipset skulle åkt av, "skulle" skrev jag för idag stod jag inte ut längre och slet av det själv…

Redan från början har det gjort förjävligt ont och till stor del beroende på att gipset trycker på "spikarna" som sticker ut ur handen. Bara några dagar efter operationen åkte jag in för att byta gipset men det blev inte mycket bättre, efter två veckor med olidlig smärta och stora intag av stark smärtlindring så tog jag alltså saken i egna händer idag. Eftersom jag ändå haft gipset två tredjedelar av tiden så bör ju läkningen ha kommit en bra bit på vägen tänker jag och självklart har jag fixat ett nytt men smidigare skydd runt handen för att inte riskera något. Jag är fortsatt försiktig och hoppas att det känns mindre smärtsamt nu fram tills nästa vecka då dom ska dra ut spikarna som fixerat frakturen i handen…

Trots mitt tillstånd så har vi ändå haft det fantastiskt fint under vår första semestervecka, vi körde norrut mot Värmland förra onsdagen för att fira midsommar hos goda vänner. Efter att ha blivit bortskämda av Anette och Per några dagar med fantastiskt god vegansk mat, gott vin och gott häng på deras brygga så körde vi vidare norrut till Idre där vi tillbringade ett par dagar med vandring samt sol och bad i ett klimat som nog sällan skådats på dessa breddgrader, jag menar hur ofta kan man bada i Österdalälven utan att frysa häcken av sig…

Just nu har vi förflyttat oss upp till Grövelsjön för ännu mer vandring och just idag har vi en "mellandag" vädermässigt med mul, duggregn och mer normala temperaturer. Men redan imorgon vänder det igen och i takt med att vi ska förflytta oss ännu mer norrut mot Funäsdalen om någon dag så ökar temperaturen markant, 25 grader och mer därtill med strålande sol utlovas senare i vecka så vad kan gå fel då liksom..

Efter helgen bär det då hemåt igen för att på onsdag nästa vecka dra ut de där jäkla irriterande spikarna som stiger instuckna i handen på mig, och det ska dom tydligen göra utan bedövning hua mig 😰.
Fast å andra sidan är jag ju van vid smärta nu å det kan väl inte bli mycket värre, eller…

(null)
Midsommar hos Anette & Per… 

(null)
Första natten vid kringelfjorden söder om Idre…

(null)
Vandring…

(null)
Topptur…

(null)
Nästa camp…

(null)
Oväntat besök…

(null)
Dagens vandring i Grövelsjön…


(null)
Ooops…
(null)     



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback