Artros...

Idag var det en vecka sedan jag skrev nåt här senast och då var jag nere i Göteborg och gjorde en magnetröntgen av nacke & rygg, nyss fick jag svaret från läkaren att lyckligtvis är det ingen disk som spökar men däremot har jag artros mellan 5, 6 och 7:e kota. Nu väntar besök hos en sjukgymnast för att få ett förebyggande styrketräningsprogram för rygg och nackmusklerna.

Så kontentan av det hela är att detta är något jag får leva med men också att det går att lindra besvären med förebyggande åtgärder så med andra ord, ganska positivt ändå...

Vad har hänt mer då sedan jag skrev senast, jo jag gnetar på med mina zwiftrace och har trots lite dålig känsla kört in på tre raka 4:e placeringar i de tre olika Masters cuperna jag deltar i. Masters SA avslutas nästa onsdag och där har jag goda chanser att ta hem slutsegern i min klass om jag inte klantar till det totalt nästa vecka, de andra två cuperna pågår ytterligare 10 veckor så där är det för tidigt för att spekulera i något slutresultat men "so far so good" ...

(null)
Man börjar bli gammal och utsliten, det är väl bara att inse 🥺



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback