Masters SA league general classification...

Igår kväll körde jag den sista av åtta deltävlingar i vinterns Masters SA league, de sju bästa av åtta deltävlingar räknas samman och om jag bara tog mig imål igår så hade jag en säker pallplats i totalen och för att vinna var jag tvungen att vara som sämst en placering bakom tysken Nobbi oavsett hur det gick på racet. Som vanligt var det full fart från start och efter ca 25 av de 49km som vi skulle köra så fick jag släppa tätgruppen, jag väntade in andraklungan och åkte sedan bekvämt med den gruppen in i mål där jag ganska enkelt tog en 2:a plats i spurten. Tysken Nobbi lyckades gå med förstaklungan där han blev sist i spurten alltså två placeringar bättre än mig,  vi blev 4:a resp 6:a igår och jag trodde därmed att totalsegern var förlorad, men när slutställningen i cupen redovisades så visade det sig att vi båda delade totalsegern med lika många poäng. Den här cupen med åldersklasser är stenhård med bästa internationella motstånd så en delad förstaplats i totalen är jag jäkligt nöjd med...

Nu har jag därmed prickat av en av de tre cuperna jag kör i vinter/vår, de andra två fortskrider en bit in i maj innan de är avgjorda och det ska bli riktigt skönt med ett race mindre varje vecka. Förhoppningsvis blir det lite trevlig utecykling istället framigenom som omväxling nu när våren kommer på allvar...


(null)
På tal om våren, i eftermiddags gjorde vi vårfint på altanen så nu är vi redo för en varmare årstid...


(null)
Topp 10 i cupen efter alla deltävlingar, en delad förstaplats blev resultatet...

(null)
(null)
(null)
Officiell lista top 5 samtliga klasser 
(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback