Maj ljuva maj...

Ja nu är vi inne i maj månad och igår gjorde jag säsongens racerpremiär utomhus här på hemmaplan, 111 km med en ovanligt bra känsla i kroppen vittnar om att vinterns alla zwiftrace har gett bra resultat för formen. Egentligen skulle jag kört Skepshults gravel 100 Miles (16 mil) igår men mina rygg/nackproblem gjorde att jag hoppade det äventyret till förmån för en något skonsammare & kortare sväng på racern...

Med den positiva känslan från igår så inser jag att zwiftandet absolut inte är till någon nackdel när det väl blir tal om utecykling, så därför fortsätter jag med mina race inomhus ytterligare ett tag tills våren och värmen visar sig på allvar.

Just idag däremot så skippar jag deltävlingen i masters weekender cupen för att istället ge mig ut på en sväng på mountainbiken, zwift master weekender cupen leder jag överlägset och kommer ta hem slutsegern i även om jag missar några av de sista deltävlingarna så därför prioriterar jag en utomhusrunda i eftermiddag istället innan veckan som kommer tar sin början med prognoser som lovar kallt och regn ända fram till nästa helg...

(null)
Från gårdagens 111 km med ett stort gäng lokala landsvägscyklister...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback