Update…

Tja på er, en liten uppdatering om läget… Lördagens Gravel Bonanza blev just så minnesvärd som jag hoppades på och då detta var den tredje gången jag var med på ett arrangemang av the Servicecourse så visste jag ju också att det skulle bli riktigt bra.

Vi var väl ca 100 pers som samlades på morgonen för en kopp kaffe innan vi rullade ut ur Girona utspridda i fyra grupper, det var en salig blandning cyklister allt från okända gråskäggiga rävar som mig själv till riktiga cykel celebriteter som man normalt sett bara sett på Eurosport. 

Dagen bjöd på ett höstlikt väder med lätt duggregn den första halvan av rundan, en riktigt fin lunch uppe i bergen efter en grymt vacker 16 km lång klättring på grusvägar genom en tät lövskog. Med fukten som hängde i luften så kändes det nästan som att vi cyklade genom en djungel/regnskog i ett fjärran land.

Efter lunchen kom då dagens höjdpunkt i form av en lika lång utförskörning på lätt blöta och slingriga grusvägar innan vi kom ner i en dalgång och snabbt rullade de sista milen in till Girona igen för att avsluta dagen med en AfterBike med "finöl" från självaste doskiwis brewing…

Ja, det enda som eventuellt slår denna dags upplevelser blir väl nästa upplaga isåfall, något jag verkligen kan rekommendera om ni är i närheten av girona vid rätt tillfälle…

(null)
Genomgång inför lördagens bravader…

(null)
Gravel Bonanza 

(null)

(null)

(null)

(null)
Lördagens lunchställe efter ca 1300hm och 16 kilometers klättring…

(null)

(null)
Afterbike med några av de "stora pojkarna"…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback