Nästa utmaning på G…

Sitter å förbereder utrustningen inför morgondagens Gravel Bonanza med the Servicecourse i Girona, det blir en heldag på grusvägarna runt Girona med ett lunchstopp "inthemiddleofnowhere" när vi är som högst upp i bergen. Det är alltså inget race utan en social tillställning där vi blir guidade av lokala cyklister som förhoppningsvis visar upp det bästa området har att erbjuda i form av grusvägar…

Då vi är såpass många anmälda så är vi uppdelade i fyra grupper som ger oss iväg från the Servicecourse butik mitt i Girona med en kvarts mellanrum, jag har gjort den här aktiviteten en gång förut för några år sedan fast då med en övernattning och jag är övertygad om att morgondagen kommer bli ännu en oförglömlig upplevelse…

Förövrigt så är jag ute å fincyklar ensam om dagarna och försöker hitta nya fina småvägar att lägga till mitt befintliga vägnät som jag har sparat i bakhuvudet efter några resor och perioder spenderade här i området. Den enda fasta aktiviteten varje vecka är onsdagskvällarnas Masters SA zwift series som jag självklart ska fullfölja även om jag är här nere i Spanien och vädret inbjuder till annan typ av cykling, jag tycker att ett stenhårt zwiftrace i veckan är en utomordentligt bra aktivitet för att hålla upp flåset på en stabil och bra nivå…

(null)
Morgondagens banprofil med en liten trevlig "vägbula" halvvägs ut på rundan…

(null)
Såhär ser det ut när jag sitter utanför husbilen å zwiftar på onsdagskvällarna, efter en 3:e och 7:e plats blev jag återigen 3:a igår på den tredje deltävlingen och ligger därmed också 3:a i totalen i min klass…



Kommentarer
Postat av: torsten

hej, hur förflyttar du dig då du ska till girona, tar du med husbilen?

Svar: Japp, jag åker runt med husbilen, växlar mellan ställplatser & fricamping
Kjell Olsen

2021-10-30 @ 19:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback